Björnbär

Idag har jag inte haft någon feber men varit fortsatt förkyld. Var hemma från jobbet och tagit det lugnt hela dagen. Nu ikväll har jag dock passat på att koka lite björnbärsmarmelad. Vi har ju fått så himla mycket björnbär iår så måste ju göra av dem på något sett. Hoppas bara marmeladen blir god, men det tror jag, Förhoppningsvis räcker bären både till en omgång marmelad till samt en rejäl laddnng med styckfrysta bär att ha i frysen och ta upp i vinter till bla glass och pannacotta, ska visst vara gott i muffins också säger grannen så det får vi prova. Vet att granntjejen vilma gillar björnbär också så får väll ge henne en liten burk att smaska på.

Imorgon ska mats på surströmmingsskiva, är glad att han åker bort och äter sådant istället för att hållas här hemma, det stinker ju så fruktansvärt.

Har lagt theo för en stund sen för första gången på välldigt länge ville han sitta hos mamam och somna, han har ju varit så pappig ett tag nu. Värmer mamma hjärtat ändå när han vill ligga hos mig. =o).

Nej nu blir det slapptid en stund innan det är dags att krypa ner i sängen, imorgon är det bla bädda rent sängarna på Sofies schema.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0