juldagen

Nu har vi kommit till juldagen och lugnet har lagt sig över vårat lilla hus.

Firade en jättemysig julafton igår hemma hos mormor och morfar, jättegod mat och fina julklappar, tror alla var nöjda med vad de fick.

Tomten kom och knackade på dörren och theo tyckte det var jättespännande även denna gång, han fick massor av fina saker både roliga för honom och bra för mamma och pappa. I leksaksväg fick han bla, tre olika duplo bilar som han älskar, en pulka, en mjukis kossa, en stor buss och leklera. Pulkan var vi ute och provåkte i förmiddags i backen vid mina föräldrar, jättekul var det att åka med mamma.

I klädväg fick han ny vårjacka från POP, regnjacka från POP, pyjamas från POP, Raceroverall pyjamas med blixten på, två fina randiga tröjor, en pola, en tröja med vovvar på samt ett par pantalonger. Han kommer att bli jättefin. Dessutom fick han nya coola gummistövlar med eldsflammor på.. de testade han på en gång.

Jag fick också fina saker, ett stort lass med böcker, en mysig stickad tröja, underkläder, leggings, champangeglas, cykelhjälm mm. Tillsamans fick jag och mat även jättefina vispskålar, ungsform samt presentkort på dessertglas som vi önskat oss. Mats fick en ny hårklippningsmaskin av mormor samt en hög med kläder från mig och theo, tror han också var nöjd.

Nu blir det en lugn juldag med mys här hemma, mats är och handlar lite inför kvällen och sen ska vi bara ta det lugnt här hemma. Kommer bli en så skön dag.. att bara få vara..

Kommentarer
Postat av: Madicken

Tack! din kommentar värmer mig!

2009-12-25 @ 20:46:32
URL: http://conler.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0