Målat tvättstugan


Idag har jag målat tvättstugan för andra gången så på söndag blir det att fixa iordning där inne så vi kan tvätta igen. Ska bara köpa en tvättlina också.

Mats gjorde kålpudding till lunch idag, han och theo var först och handlade, gud va gott det var.  Trodde jag skulle spricka så mycket åt jag. Efter lunchen blev hela familjen trötta så vi la oss och nanna eftermiddag alla tre, riktigt mysigt faktiskt.

På eftermiddagen åkte jag och mamma samt theo till stan när mats var och jobbade. Gick på lindex och hittade jättefina muminkläder, köpte en tröja och ett par byxor samt 12 par strumpor för 50 spänn, vilket fynd. Nu har theo strumpor så det räcker hela vintern. Hittade en till tröja men den fanns inte i storlek så jag gick in på nätetoch beställde, blev ett par byxer till cokså, skönt att börja fylla på vintergarderoben oxå, theo har nästan ingenting till hösten, så det behövs köpas en hel del.

Imorgon blir det saftkokning och bad om det är väder. Mats jobbar hela dan så vi åker med mormor och morfar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0