Jag är faster

Min storebror fick en liten pojke klockan 8:40 imorse så nu har jag blivit faster och theo har fått sin första kusin på min sida släkten. Pojken ska heta titus och var 51cm lång och vägde ca 3700 gram. Lite större än vad theo var trots att theo låg i magen 42+1 vecka och titus bara 38+5 veckor, men så kan det vara. Jag är så glad för min bror och hans tjej skull de har längtat länge efter sin Titus och de är verkligen värda att få uppleva det mirakel som det innebär att få ett barn. Kan se mig framför mig hur de ligger på BB och bara myser, trots att man har ont och är jättetrött. Det blev ju kejsarsnitt med så kan tänka mig att min svägerska är ännu mer tagen än vad jag var efter en vanlig förlossning som jag hade med Theo.

Är hemma hos mormor och morfar nu, theo och morfar sitter och tittar på barnen i bullerbyn medans jag bloggar. Imorgon får det nog bli en tripp till LKPG med mormor, hon ska dit på möte men jag funderar på att följa med och gå en sväng på stan, även om vi direkt inte behöver någonting så kan det ju vara skoj att titta lite, skulle nog kunna behöva köpa mig ett par leggings också, de jag har börjar bli välldigt slitna, så det kan ju vara bra att göra en uppdatering.

Hade möte med våra nya rektorer idag och det ser inte så ljust ut för mina kollegor, då de ska säga upp flera lärare och elevassistenter i kommunen, jag sitter säkert än så länge, men det kommer inte att bli någon rolig höst om 8 av 12 ur personalen får gå som vi befarar. Vi har det så bra på jobbet just nu, trivs jättebra med nästan alla mina arbetskamrater.. Så jag kommer verkligen att sakna dem om de får gå.  Vet ju hur det brukar vara med ny personal också, de stannar i två veckor sen orkar de inte, veka djävlar.

Näe nu är det snart dags för kvällsmat, måste ju hinna kolla facebook också.

Tack och hej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0