Natti natti

Är trött ikväll så kommer nog att lägga mig tidigt ikväll skulle jag tro. Theo har ätit badat och ligger nu och sover sens ca en timme sen. Var en trött kille ikväll efter en hel dag på dagis och sen en liten snabbis lek med grannbarnen.

Mamma plockade björnbären åt mig idag, två liter fick hon ihop, hoppas bara att resten hinner mogna också. Men i och för sig har vi väll så att vi klarar oss nu. Kommer säkert att bli över också, men man blir ju nästan lite som en hamster vill bara samla mer och mer. Är säkert nån sån där uråldrig gen som vi har i oss sens stenåldern. Brukar vara lika dant med folk som plockar svamp, oavsett om de har så mycket svamtp så de kan äta varje dag i tio år så måste man bara plocka mer och mer.

Sugen på att köpa lite nya böcker, har snart inget att läsa igen, funderar på att göra en jättebeställning från adlibris, Inget som gör en så nöjd som en massa böcker på hög att plöja igenom, skulle nog kunna säga att läsa är och alltid varit ett av mina favorit intressen. Det som är roligt är att även theo älskar att läsa böcker har precis plockat fram Alfons och albin böckerna och theo sitter som ett tänt ljus när man läser för honom. Böcker, djur och bilar det är det som gäller just nu.

Nej koppla av en stund innan det blir sängen med en bra bok.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0