Simhallen

Vid tio-tiden i morse knallade jag theo och mormor iväg mot simhallen, Det blev en riktigt toppen förmiddag. Theo plaskade och skrattade och sprang runt och pekade på alla roliga saker som sprutade vatten. Han är inte rädd för vatten min lilla son i alla fall. Det bästa var nog i alla fall att vara i den halvstora bassängen. Vi provade flera olika flytleksaker bla. en bil och en båt. Ett tag provade vi att sätta på en simdyna också och det tyckte theo var skoj för han märkte ju att han flöt då, tyvär var simdynan lite för stor så fick ta bort den efter ett tag, tror den skavde lite.

Det bästa med simhallen var nog enligt theo den stora rutchkanan, åkte flera gånger och bara kastade sig nerför mot mormor som stod i vattnet och tog imot, jag tyckte dock att det var lite otäckt eftersom det knappt var några kanter på rutchkanan, men det tyckte inte theo, när jag försökte hålla honom i handen så drog han åt sig handen, inte skulle han hålla mamma i handen inte, är ju en stor kille.

Efter simhallen blev det pyttipanna och sen läggdags för theo, jag passade på att åka till stan, Köpte ett par bycor till mig och ett par skor samt en tröja till theo. Det var bara pappa som inte fick något, det får bli någon annan dag.

Nu slöar vi lite här innan kvällsmaten

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0