tyst

Nu är det alldeles tyst i huset, det ända som hörs är när jag skriver på tangenterna. mats har åkt till jobbet och theo sover som en liten gris. theo var ledsen innan mats skulle åka, förstår ju inte att pappa kommer hem om några timmar utan kanske tror att han ska vara borta flera dagar eftersom mats ibland måste vara det. Men bara theo fick vinka hej då till pappa så gick det bra och han somnade på två minuter sen.

Som jag skrev tidigare blev det köttfärsås och spaggethi ikväll, theo åt två stora portioner, och hade köttfärsås och spaggeti överallt. Fick ta av honom kläderna medans jag åt färdigt, så min lilla pojk satt i fotöljen i bara blöja in kurad i stora filten innan vi gick upp på övervåningen och hoppade i badkaret. var välbehövligt kan jag lugnt säga.

Har tvättat mats security tröjer idag också, har en maskin kvar innan alla är rena men den får bli imorgon då jag inte orkar mera för idag.

Theo var lite snorig och slemmig nu ikväll men tror nog det ordnar tillsig tills imorgon så han kan gå till dagis på onsdag, räcker att vara hemma två dagar för honom, han blir ju så rastlös även om han inte är riktigt 100 så är han ändå full av energi och kör i full fart hela tiden. Ska ganska mycket till för att han sak sitta still, hjärnskakning eller över 39 graders feber är väll ungefär vad som krävs för att energin ska sjunka.

Nej nu blir det lite tv innan jag ska gå och lägga mig

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0