nyårsmiddagen

Igår hade vi nyårsmiddag här hemma för lite vänner samt min bror och hans flickvän jeanette. Vi åt en jättegod tre rättersmeny som alla hade hjälpt till att skapa. Brorsan hade gjort parmesan och parmaskinkrullar till förrätt och sedan blev det oxfile med stekt kulpotatis och stekta grönsaker till varmrätt, serverat med kantarellsås gjord på hemagjord fond, så himla gott. Till efterätt hade sandra gjort en vanilj och vitchoklad pannacotta som toppades med blåbär och hallonsås. Kanon gott alltsammans.

Vi sköt upp lite raketer efter maten men inte senare än att barnen var vakna och theodor tyckte det var jättespännande, har gått runt hela dagen idag och sagt pang, pang.

Kvällen innehöll även födelsedagsfirande då Albin, sandras son fyller sex år idag, av oss fick han en legoracerbil. Blev poppis.

Vi hade en jättetrevlig kväll och spelade bla ett parti TP, självklart så var det brorsan som vann och tur var väll det, han är en kille som tar sällskapspel mycket seriöst.

Vid tre tiden gick vännerna hem, kvar blev jag, mats och sebbe och jeanette som sov över, efterom jag hade morgon skiftet med theo så gick jag och la mig medans de andra tre hade suttit uppe till halvsju. Kan avslöja att några personer i familjen har varit mer trötta än andra idag..

Dukningen








theo vill pärla, sebbe vill sova....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0