Björnbärs invasion

är vad jag har i frysen och i trädgården. Björnbär över allt. Gott gott är det, får nog ta och koka lite mer marmelad samt skänka lite för nu har jag björnbär i både frysen här upp och nere i källaren.Busken är dessutom fortfarande helt full av bär som håller på att mogna.

Theo och jag var ute i trädgården förut och höst rensade lite. Hjälpte mamma att plocka upp ruttna äpplen från gräsmattan. Jätteduktig är min lilla pojk, dock är han lite våghalsig. Theo tycker att man likaväl kan stå upp och åka rutschkana som att sitta ner. Det tycker inte jag.Får hjärtat i halsen varenda gång han ställer sig upp och glider ner på skorna utför kanan. Försökte få honom att förstå att man måste sitta ner men han bara flinar och ställer sig upp. Snacka om trotsig.

Imorgon är det grillkväll på dagis, mats är inte hemma så jag och theo får gå själva. Petra och milton skulle dit också så får väll hänga lite med henne. Skönt att man känne rnågon ialla fall. Ska bli kul i alla fall för theo att leka med alla kompisarna.

Nej nu ska vi packa ihop pch åka mot östermalmsgatan.

Kommentarer
Postat av: Anne

Stackars dig då, björnbärsinvasion är inte att leka med :) Turligt nog kommer vi nog ner i helgen, kan hjälpa dig lite ;)

2009-09-07 @ 08:41:59
URL: http://annesfood.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0