Fredag och snorig pojk

Pojken min är riktigt snorig så han får vara hemma hos sin morfar idag medan jag är på jobbet, även om han inte har feber så tycker jag det är lika bra att han är hemma och kurerar sig då han är lite hängig men framför allt jättesnorig. Dessutom försöker jag vara noga med att inte dra med massa baskilusker till dagis så fler barn blir sjuka, brukar tänka som så att om alla såg till att hålla sina sjuka barn hemma så skulle inte barnen bli sjuka lika ofta som de blir nu.

Vet barn som skickas till dagis med både virus infektioner och feber och det gör mig fruktansvärt irriterad. Att ha en så nonchalant inställning att man försöker smyga med barns sjukdom genom att tex ge dem Alvedon innan de skickas iväg till dagis och sen sitta och hoppas att dagis inte ringer, usch och fy säger jag. Är verkligen jobbet och lönen viktigare än sina barns hälsa? Man hoppas ju att det inte ska vara så men tyvärr så verkar vissa föräldrar prioritera jobbet framför barnens mående.

Ska bli skönt att få komma hem och mysa med pojken min efter jobbet idag, slutar tidigt och har en lat och ledig helg framför mig. Har vi tur är förkylningen snart puts väck så vi kan vara ute och få lite ordning i trädgården, finns både nackdelar och fördelar med att ha en tomt som gränsar till en lövskog, fördelarna är insynsskyddet och nackdelen är så klart alla löv som lägger sig som en matta över gräsmattan.

Kommentarer
Postat av: Amanda

Jag instämmer verkligen i detta. Är barnet inte pigg hemma så lär det ju inte bli piggare på dagis heller. Är bara elakt att köra dit dom med alvedon i kroppen och en "falsk" bild av friskt barn.

Framförallt mog barnet. man vet ju själv hur det känns med en rejäl förkylning.

2010-10-29 @ 08:13:33
URL: http://creyla.blogg.se/
Postat av: Alexandra - Uppsalas största blogg



Hej :) Hoppas allt är bra med dig :) Förlåt att jag skriver det här, men det är så att jag är men i en tävling som slutar på söndag och skulle verkligen behöva din hjäl!Det tar bara en sekund.. Skulle du kunna rösta på min outfit här? klicka på länken och sen på rösta. Det skulle vara guld värt! Kram

http://www.ellos.se/?startpage=3976&action=detail&id=403&extcmp=SE_FBSHARE_AW10KLING&lang=SE

2010-10-29 @ 11:21:15
URL: http://vadfanskajagheta.se
Postat av: Bimbo Boy

Trevlig blogg. :) Måste vara jobbigt med all smitta på dagis och sånt. :) Kram

2010-10-29 @ 12:07:43
URL: http://bimboboy.com/blogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0