Back in the bus

Nu är vi tillbaka i bussen, Theo somnade för en liten stund sen, han har varit så duktig hela dagen, inget gnäll eller sura miner bara skratt oh bus.

Nu har Faster, jonny och kusin amanda kommit hit också så bussen är full av tjocka släkten.

Idag har vi bla lekt i lekparker, käkat pizza, busat med pappa, träffat gamla bekanta, varit på konsert och målat dalahästar. Måla hästar var dagens höjdpunkt enligt Theo så det får vi väll göra imorgon också.

Om en liten stund spelar dileva och då ska jag sätta mig här utanför bussen och lyssna en stund innan det är dags för mig att också gå och lägga mig.

festival dag 2

Dagen började med sovmorgon, Theo han sov som en gris här i bussen så jag fik väka honom strax innan nio tiden, kan ju inte sova bort hela dagarna. Efter toalett ärenden och frukost gav vi oss iväg mot festival området för att hälsa på pappa.

Vi har även hunnit med en sväng på stan och besök i några lekparker samt pizza lunch. Nu ligger vi i bussen och vilar lite inför festivalområdets öppning i kväll, då ska vi måla dalahästar, käka glass oh rita på asfalten, kan nog bli roligt.

Festival

Nu är vi samlade hela familjen. Theo och jag har åkt upp till festivalen för att hänga här med M i några dagar. Vi ska mysa, busa, dansa och lyssna på bra musik. Öronskydden är packade och i morgon tänkte jag att jag och busen ska måla dalahästar.

Theo somnade för en halvtimme sen ungefär, han sover nu som en liten gris i sin säng här i pappas nightliner. Praktiskt med en stor husbuss, här finns tio sängar, soffa, tv, kylskåp, micro, toa, kokplatta och en liten diskbänk. Vad mer kan man behöva.

Nu blir det en lugn kväll här i soffan för mig i väntan på att mats ska dyka upp, han var tvungen att jobba några timmar nu på kvällen efter att ha spenderat hela eftermiddagen med oss.

Imorgon kommer theos faster,hennes pojkvän och Theos kusin hit också, ska bli kul att se dem.

Ställdalen

Nu är vi i Ställdalen, en timme kvar tills vi anländer till Borlänge. Ska bli skönt att komma fram även om tågresan går jättebra. Vi har ätit lite mat, kex och druckigt saft. Har inte ens behövt ta fram godiset som jag har med mig som muta än.

Min pojk börjar dock bli trött nu men svårt att slappna av, är ju så spännande att åka tåg. Dessutom är tåget fullt idag, massor av festivalbesökar på väg till borlänge.

Åka tåg pappa

Det är vad vi ska göra idag, åka tåg till pappa. Theo är förväntansfull och vi båda längtar efter att få träffa M. Nu håller vi tummarna för en smidig tågresa utan förseningar.

godmorgon

Idag har vi fullt upp här hemma, det ska handlas, pakas oh fixas inför vår tågresa i morgon. Äntligen är det dags att åka tåg till pappa, som theo har längtat.

Sen i ef kommer farmor och hälsar på Theo blev jätteglad oh upprepade ca 100 gånger, min farmor, min farmor.. mycket mitt och min just nu..

Dags att sätta fart.

stora o små pojkar

Lek i poolen igår

En theo, en sebbe och en haj

Theo gör ett saddo grepp och Sebbe ger upp...

2,5 år och redan duktig i wrestling, har nog en blivande Hulk Hogan här hemma.

Bilder från midsommarafton

Dans runt stången

Fika med polishellikopter ballongen i tryggt förvar

pyjamas

underbar pyjamas från åhlens

Godmorgon Lördag

Dagen efter midsommarafton oh vädret är inte alls lika varmt och skönt som det varit de senaste dagarna. Idag få det nog bli en sväng till lekparken och en promenad tror jag.

Theo är i alla fall frisk och kry igen så tror han skulle uppskatta en tur till lekparken och lite bus oh lek.

Frukosten är i alla fall uppäten och Theo leker med sina bilar, dessa älskade bilar.

Theo i lekparken i vintras.

Midsommarafton

Vill börja med att önska er en glad midsommarafton.

Idag när Theo vaknade så var han feberfri, hoppas nu bara att det var något tillfälligt som försvann efter en god natts sömn så den inte kommer tillbaka igen.

Mina förhoppningar är dock att vi ska kunna åka och fira midsommar i medevi i eftermiddag, håller alla tummarna för att det inte ska regna och för att Theos feber inte ska komma tillbaka.

Bild från midsommarfirandet i medevi förra året.

Sjuk pojk

Min lilla pojk är sjuk. Började med att han inte ville ha något att äta till kvällsmat och var allmänt gnällig, kände att han var lite varm så tog en temp för säkerhets skull. 39,1 grader, så inte konstigt han inte var på humör. Han fick välling och satt sen en stund i knät ute på den svala altanen innan han gick o la sig och sög i sig ytterligare en flaska välling.

Vi får hoppas han är piggare imorgon även om någon midsommardans känns ganska långt borta just nu, vi får väll dansa och sjunga lite här hemma istället.

Nu börjar kvällen bli sen och även jag ska strax krypa till kojs.

Natti natt

Favoritbok:Snabba racerbilar

Favoritleksak: Douplo djuren och polisbilar

Favoritidrott: Simma

Favoritsnaks: lays, chees and onion chips

Favoritkläder: Cars pyjamasen, tätt följt av cars badbyxorna och haj badbyxorna

Favoritaccessoarer: Nettes smycken

lärt mig något nytt

när man är blek blir myggbett röda

när man är solbränd blir de vita

blommorna

Angående blommorna jag plockade in i går

Nej vi hade inte sånna förra året, då tog ogräset över men i år har jag kostat på mig att rensa rabatten och svisch så fick vi fina blommor

godmorgon Onsdag

Vaknade av att theo låg och sjöng vid halv nio i morse, så vi la oss och gosa en liten stund innan vi gick upp och satte igång med vår dag.

Idag tror jag det blir bad uppe i karlsby, solen skiner och temperaturen verkar lovande. Först ska dock lakana hängas ut på tork och huset röjas upp, gud vad två sunkqvistare kan stöka till...

blommor

Tog in blommor från trädgården.

kan det vara liljor?

Trädgårdsarbete och bad

Det är vad vi har gjort idag. Jag och min snälla mor rensade landet och rabbaterna medans Theo sov idag och min snälla far klippte gräset åt mig då jag är gräsallergiker och gråter ihjäl mig om jag sätter fart på gräsklipparen.

Efter trädgårdsjobbet åkte vi till utebadet och simmade. Theo var i den djupa bassängen och simmade på som bara den. Han åkte till och med den stora rutshkanan. Han är inte rädd för något min lilla pojk.

Vi kom precis in efter ytterligare några timmar i trädgården, har bla vattnat och fyllt Theos bassäng så vattnet är varmt och skönt i morgon bitt.

Godmorgon Tisdag

Idag skiner solen på oss, tror det får bli ett besök på tomhusbadet i eftermiddag, sjön är ju fortfarande alldeles för kall att hoppa i i. Funderar på om vi skulle ta tag i trädgården nu på förmiddagen eller om vi ska skjuta upp det tills imorgon, varför göra det idag som du kan göra imorgon? Problemet är bara om jag fortsätter ha den inställningen, kan dröja länge då innan ogräset åker ur jorden.

Såg att mina tomatplantor börjar få tomater på sig också, ser fram mot goda hemgrodda grönsaker om några vekor.

Nej nu ska jag iväg oh hämta ett somkort till utebadet, utnjyttja mina förmåner som kommunanstlld och få gratis inträde till badet.

bröllops godis

Tydligen finns det speciellt godis som man ska ha på bröllop också...

http://www.romance.se/images/products/sweden/14620.jpg http://www.romance.se/images/products/sweden/14601.jpg

Inser att om man vill kan ett bröllop bli en dyr historia. Ett rött chokladhjärta kostar 3 kr. Silverhjärtarna kostar 120kr/hg (Calligraphen).

Vad är det för fel på gelehjärtan på konsum för 4,90/hg om man nu då måste bjuda på hjärtformat godis??

Finns det någon som lägger pengar på sånt här och varför då?

mat

På mallis badade vi inte bara, vi åt också

pizza

glass i en pelikan

chipsdags på stranden för Theo och morfar

godmorgon

Första semestermåndagen och än så länge sol på himlen. Hoppas på fortsatt bra väder idag så jag och theo kan dra till badet och träna lite simmning i eftermiddag.

Igår i badet roade han sig med att hålla andan under vattnet så förutsättningarna för att bli en tidig simmare ligger på topp just nu. Jag kunde själv simma tidigt, men dock bara under vatten, tog ett tag innan jag lärde mig flyta men det kan ju theo redan.

För övrigt blir det en lugn dag, ska bara ringa hsb och be dem skicka sina hotbrev till rätt person istället för mig, finns en kvinna med samma namns som jag som alla möjliga instanser skickar brev till som sedan dyker upp i min brevlåda.. börjar bli lite tjatigt.

bröllopstårta

Min brors tjej Jeanette, har lovat att baka bröllopstårtan, surfade runt och hittade lite fina.

Har inga höga krav alls.......

tillbaka till vardagen

Nu var man tillbaka till vardagen igen, har tvättat och städatupp här hemma samt röjt i källaren, gud så det såg ut där nere, verkligen på tiden att röja upp där nere. Finns lite kvar att fixa innan det är snygg och prydligt men det får bli en annan dag, man kan ju inte slita ut sig fullständigt så här på semestern.

Strax ska jag sätta mig och kika lite på inbjudningskort. Dags att beställa och få dem iväg skickade.

Min lilla prinsessa

Theo har länge önskat sig en prinsessklänning.

Nu har han fått en, köpte den hemskaste jag kunde hitta 87.90 på mallis,som hittat

theo simmar

i lilla polen

i stora polen

I höst blir det simskola

hemma

Nu är vi hemma från vår mallis resa. Vi har haft en kanon vecka med massor sol och bad och lite lite regn. Theo är som en fisk i vattnet och klarar nu av att "simma" flera metermed hjälp av sina puffar. Det roligaste har nog dock varit att sticka iväg med flytkrokodilen på havet så jag har fått jaga honom.

Lite shopping har vi också hunnit med, drog in till palma en dag och handlade kläder på Zara både till mig och till Theo. Till min förvåning insåg jag att spaniens Zara butiker ligger ca 20 procent billigare på priserna än i svergie. Trodde det var samma priser över allt men tydligen inte.

Nu ska jag ta tag i resväskorna, återkommer senare med lite bilder från resan.

snart hemma

Nu sitter vi och vantar pa bussen som ska ta oss till flygplatsen och planet hem till sverige. Trist att aka ifran det fina vadret men samtidigt skont att komma hem och fa lite ordning i tillvaron igen. Theo och jag sover alldeles for lange pa mornarna har, vid nio brukar mormor forsoka skaka liv i oss men det ar till och med segt att ga upp da. Detta innebar sa klart att theo inte heller somnar foren efter tio pa kvallarna.

Som tur ar har vi atta veckors semester kvar innan det ska bli ordning pa torpet och vi borjar jobba igen.

min son kan simma!!!

Min son kan simma eller ja simma hundsimm men i alla fall. Han tar sig fram flera meter i den stora polen utan nagon annan hjalp an puffar pa armarna. Idag roade han sig med att simma ifran mig och skrattade hejdlost nar jag sa att man inte fick simma ifran mamma.

Har nog varldens duktigaste 2,5 aring. Duktig och snall ar han ocksa inget gnall eller brak fast att det ibland ar lang vantan pa mat och bussar.

Sa ny har jag skrytit lite sa kan jag aterga till min skona semester. Nasta punkt pa schemat ar att krypa ner brevid theo i sangen och sussa gott tills mormor kommer och drar upp oss, tydligen far man inte sova till tio pa formiddagarna nar man ar pa semester.

sol och bad

Solat och badat ar ungefar vad vi har gjort de senaste tre dagarna. Har hitills haft en riktig toppen semester med massor skoj och bus. Theo ar sa duktig och har bade lart sig flyta med hjalp av bara arm puffar och att sparka sig fram nagra meter helt utan hjalp fran mamma. Tror det far bli simskola for pojken i host.

Theo sover som en liten gris nu och jag passade pa att smita ner till receptionen for att kolla hur livet star till pa internet nu for tiden. Just nu blaser det kallt ute och det har regnat lite ikvall men forutom det sa har vadret varit underbart.

puss och hej for ikvall

TJOHOOOOOO

Idag jobbar jag bara några små futtiga timmar som kommer springa iväg och sen bär det av på semester. Inleder min 2 månaders långa semester i eftermiddag.

Mina semesterplaner:

9. Sola
  10. Planera bröllop.
  11. Umgås med vännerna
Så myvket mer än så hinner vi nog inte med.. inte med det lugna tempo vi ska hålla i alla fall.

packa

Idag har jag jobbat och packat. Det är ungefär det som har hunnits med under dagen. Mycket saker som ska med när man reser med en två åring. Förutom en halv resväska med kläder så ha även detta packats med:

• blöjor
  • kepsar
  • kamera
  • solbrillor
Dessutom får man inte glömma småbarns föräldrens bästa vän..

MUTOR

godmorgon

Idag är det näst sista arbetsdagen för detta läsår och jag längtar till lite ledigt men framför allt till värmen och solen. Idag spö regnar det här i stan så lite sol och värme på lördag känns verkligen inte fel.

Idag blir det att jobba förmiddagen och sen bär det av till de djupaste skogarna för att hälsa på bästa jobbarkompisen mona som bjuder på lunch. Härligt med jobbarkompisar som lagar lunch åt en, det gillar jag.

Badbyxor

Nu inför sommaren behöver ju även småkillarna lite snygga badbyxor i alla dess former.

Alla dessa från linus och lotta

Onsdag

onsdagmorgon och två dagar kav ar till semestern. Är rätt lugnt på jobbet just nu så känner att jag redan varvat ner lite inför den stundande ledigheten.

Idag skulle jag ha klippt mitt hår efter jobbet men frisören har ramlat av cykeln och skadat sig och eftersom jag vill klippa mig hos just henne så får jag nu vackert vänta. Fick en ny tid på fredag om hon är tillbaka på jobbet tills dess och det håller vi tummarna för. Inte roligt att åka till mallis och se ut som ett rufsigt skatbo i huvudet.

frillan just nu...

Tisdag

Nu har nedräkningen till semestern startat på riktigt. Kvar denna termin är bara tre dagars planering utan elever närvarande, rena rama semestern med andra ord.

ser så mycket fram emot att ligga o plaska med min lilla bus pojke i medelhavet på lördag. bättre start på ledigheten kan man nog inte få.

föresten

Betyder inte kebab grillat köt??

Hur kan man då kalla en kalops för kebabkryddad kalops??

Kebab är ingen krydda och kalops är kokt kött...

Ska nog ta upp detta på nästa matråd på jobbet i höst......

skolmat

Det senaste året har den ena spännande rätten avlöst den andra. Vissa godare än andra och en del konstigare än andra.

Några ex.

• Indiansoppa (köttsoppa)
  • cowboysoppa (köttsoppa med vita bönor)
  • tacofisk (fisk med smulade taco chips över)
  • solskenslasagne (lasagneplattor varvade med krossade tomater)
  • taco kryddad kalops
  • kebabkryddad kalops
  • vanlig kalops
  • pizzafisk (fiskgratäng med oregano och tomat)
Motala kommuns kostenhet verkar jobba enligt ideen "skriver vi kebab, taco eller pizza före, så tycker nog barnen det är gott...

Ser fram emot att få smaka på kebabfisk nästa höst...

måndag

Måndag idag igen och mycket att se fram emot innan semestern
  • sista dagen med elever på jobbet
  • sista jobbarmåndagen
  • 4 dagar kvar till 2 månaders semester
  • sista dagen  med skollunch
vet inte vad jag är mest glad över att det snart är semester eller att jag from imorgon får välja själv vad jag vill äta till lunch.

strax

strax bär det iväg till maxi.

Theo och mormor ska köpa en:

Godmorgon Söndag

Idag tog jag och theo lite sovmorgon igen och gick upp vid halv nio. Mats fick dock gå upp tidigare då det stod jobb på schemat för honom idag. Idag har ajg och Theo en hel del att fixa här hemma, tvätt måste tas om hand, det måste röjas och städas och så måste vi fixa med lite grejer inför vår resa till mallis.

Nu käkar vi frulle och dricker kaffe här hemma. Sen blir det att sätta fart.

Egen Ö

plötsligt blev jag sugen på att köpa en egen ö

endast 950 000

kyrka o strand

På förmiddagen tog vi bilen upp till kyrkan där vi ska gifta oss och tittade lite, känns som vi gjort ett bra val av kyrka i alla fall. Gick även in på ett krukmakeri och köpte en jättefin skål att både laga mat och servera i. Supernöjd med det köpet.

Efter besöket uppe i medivi så åkte vi till varamon (nordens största insjöbad) och köpte lunch. Pizza till grabbarna och hamburgare till mig. THeo ville gärna leka i vattnet men det var alldeles för kallt för det idag. Får vänta till nästa helg då han får plaska i medelhavet.

kyrkan

Lördag

Idag är det ledig tdag för hela familjen. Theo väckte mig vid åtta tiden sen låg vi och drog oss till halv nio. Så himla skönt med lite sovmorgon. Planerna för dagen är att vara ute i trädgården och greja lite samt i eftermiddag åka in och träffa farmor, faster och kanske några kusiner, vi får se vilka som följt med.

Hemma hos farmor skulle dock hennes sambos dotter dotter linnea vara idag så en tjej har theo i alla fall att leka med.

Nu är det dags för lite morgonkaffe.

Helg

Nu har jag och Theo tagit helg. Svängde förbi mormor och morfar en sväng p vägen hem och stannade sen till vid affären och handlade lite lättlagad mat.

Om en liten stund ska vi gå ut och leka i trädgården, men först måste vi fixa lite här inne.

Mats kommer int ehm förens efter sju ikväll så ajg och theo får åbörja fredagsmyset själva, till myset ikväll blir det ostbågar, theo valde alldeles själv i affären.

FREDAG

Fredag och några timmars jobb innan jag och theo tar helg ledigt. Mats jobbar nog lite längre, finns som vanligt mycket att göra när man har företag.

Imorgon ska vi till farmor och busa och leka för fullt, ska bli roligt, speciellt för theo då linnea 4 år oxå är där och hälsar på. Vi får hoppas de kommer bra överens men det ska vi väll tro.

Nej nu ska jag jobba lite så är det snart slut för idag.

lillebror och kossan

Sebbe fick också klappa kossan och ville gärna att nette skulle fota.

ser ni hur nöjd han är?

Svårt med humorn

En del har tydligen ingen humor.. Eller så är de bara dummare än andra.. Så en en gång, har ni inget trevligt att skriva så skit i att kommentera min blogg.

Man får gärna kritisera och ha andra åsikter än mig, men rena elakheter vill jag inte veta av.

Tack

bergvärme

Efter en KALL vinter  så har vi nu bestämt oss för att instalera bergvärme i vårt lilla hus. Är trött på att kasta mina pengar i gapet på vattenfall.. Med deras priser så har de nog så de klarar sig ändå.

torsdag morgon

Idag är det torsdag och en vecka kvar på jobbet innan det är sommarlov. (vet att jag tjatar, men längtar så....) Efter jobbet idag har jag o Mats lite ärenden att uträtta på stan så morfar hämtar upp theo på dagis och underhåller honom tills vi är klara med det vi ska göra.

Idag hoppas jag för övrigt på lika fint väder som igår så det blir en lång skön kväll ute i trädgården

Hatt

Theo har stulit morfars sol hatt. Nu är den hans säger han, och morfar säger, ja du kan få den...

godmorgon Onsdag

Onsdag och halvägs igenom jobb veckan. Känns skönt nu då det på fredag bara är en vecka kvar till en två månaders lång semester. Känner att man börjar längta ganska mycket just nu efte rlite ledig tid och framför allt efter tid med theobus. 9 långa härliga veckor får vi ihop i sommar, bättre kan man nog inte ha det.

På tal om Theobus, glömde ju berätta om hur det gick på 2,5 års besiktningen igår. 91 com lång och 13,5 kilo lätt. Det är min fina pojk det. han var även duktig och svarade på bvc tantens alla konstiga frågor och la leksakshunden i leksakskoppen när hon bad honom om det, även om han såg ut att fundera lite över varför han skulle göra det...

Han kunde dessutom hålla sig från att säga "äta bajsekorv" vilket ananrs är hans favorit mening just nu, en mening som är ganska rolig men som tyvär kan misstolkas...

Bus

Bus i trädgården med Sebbe, Nette och voffen

Oj fastna visst i voffens lina

Morn morn

Idag har vi bvc tid (2,5 års kontroll) på morgonen innan det är dags att gå och jobba lite grann. Ska bli intressant att se vad pojken väger och hur lång han är, var ju ett år sen vi senast var på kontroll så antar att han växt en hel del.

jag gissar på  90 cm lång och 13,5 kilo... Vad tror ni??

åter kommer med de rätta svaren senare under dagen.