skruvat och målat

NU är äntligrn tvättstugan klar. (med reservation för tvättlinor som kommer på torsdag). Jag har hållt på där nere och grejat sens klockan fyra i eftermiddag när mamma kom och hämtade Theo. Skruvat i all inredning i skåpen, skruvat fast skåpsluckor plockat i ordning på alla grejor samt fyllt i lite fläckar med färg på golven. Kankse inte låter som så mycket men eftersom Ikea inte alltid har de smartaste lösningarna på deras möbler så tar det lite tid.

Innan mats åkte ner till ystad så satte vi dit bänkskivan samt benen på skåpen. Var och fixade en ny koppling till vattenröret som går till tvättmaskinen. Fanns ingen butik som sålde sånt här istan men när vi var nere vid msi rör för att se om de hade det vi behövde så var det en snäll rörmockare som fixade det åt oss med hjälp av reservdelar från sin bil. Det var riktigt snällt hade varit tvugna att åka till Vadstena annars och det hade vi inte tid med idag.

I förmoddags var theo och jag i lekparken, gud va duktig han har blivit. Han klättrade upp i ett nät till rutchkanan alldeles själv och jag stod där bakom livrädd att han skulle ramla ner och redo att ta enot honom, men upp kom han alldeles själv. Börjar bli stor min lilla kille. Ikväll sover han hos Mormor och morfar så att jag skulle hinna klart altt. Han har säkert haft det kanon kul ihop med mormor, morfar, Sebbe, Jeanette och voff voff. Tror han sover som en liten gris vid det här laget.

Avslutar med en bild på theo från i förmiddags när han läser sin riddarbok


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0