Städ och röj

Idag har jag städat bort allt betongdamm från källaren, fick dammsuga och skura två gånger innan jag fick bort allting, kommer säkert att komma fram ännu mera damm inim några dagar. Passade på att röja bland skor och anant som stod på hyllan i källartrappen så nu är det ordning och reda igen. Var även en sväng på järnaffären och beställde en utdragbar tvättlina till tvättstugan, ska bli skönt när det äntligen blir klart.

Passade även på att rensa ur theos garderob och jag kan säga att det ekar i garderoben nu, mycket klädinköp till hösten kommer det att bli har ju dock redan köppt lite bla två mumin dressar, tre pyjamasar, en t-shirt samt två par byxor från villervalla. Var även på polarn och pyret igår och köpte nya överdragsbyxor, de är dyra men jäkligt bra. Måste även ta och prova theos skor och mäta för att se om han behöver nya gympa skor eller om han kan ha sina addidas. I anant fall såg jag ett par skit snygga puma på kalle P i linköping.

Eftermiddagen spenderade vi i trädgården med lek och bus. Mormors hembakade pizza blev det till kvällsmat och theo vräkte i sig, han tyckte det var jättegottt men lyckades trots all pizza trycka ner lite vattenmelon till efterätt.

Imorgon kommer jeanette och voff voff och theo längtar, det var ju två veckor sen de sågs senast och det är lång tid i en ett och halft årings liv.

Nu blir det slöa innan sängen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0