Efter regn kommer sol

Blev väckt av theo vid åtta tiden, gud va skönt att han sov så länge, känner mig fortfarande lite sliten efter helgen i London och en tuff vecka på jobbet. Efter en liten stund med Emil så tyckte theo att det var lelle dags så då var det bara att masa sig upp ur sängen. Theo är ganska snorig och gnällig idag så jag tog tempen på honom, 37,9. Inte feber men heller inte helt kry, vi får se hur det artar sig.

Trodde det var kört med trädgårdsarbetet idag eftersom regnet stod som spö i backen när vi gick upp. Men  nu skiner ju solen, så när theo har ätit och lagt sig för att sova middag ska jag dra på mig trädgårdsskorna och gå ut till landet och plantera lite gräslök och annat smått och gått.

Mats och Teo fixade grinden upp till trappen idag också, den satt lite löst, så de drog fram skruvdragaren och satte fast den igen. De är så kul att se theo när verktyg kommer fram, han blir helt överlycklig, idag fick han även skruva jälv så då lös han som en sol.

I eftermiddag ska vi åka till Farfar som fyller år på onsdag men vi får väll se hur Theo mår, förstår inte känns som han alltid är sjuk, men det är väll så det är med småbarn som går på dagis. Är han sjuk imorgon så är det jag som får vabba. Mats skulle bygga mässa och sen ha massa möte. Nä nu är det lunchdags.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0