greklandsresan

Nu har jag betalat greklandsresan för mig och theodor, ska bli så skönt att komma iväg, synda att Mats inte kan förlja med, men vi har ju mormor och morfar istället och det går ju lika bra det. Ringde vaccinationsmotagningen idag också och de tyckte theo behövde ha en spruta mot hepatit A innan vi åkte, så det ska vi fixa. 500 kronor kostar det, men det är det absolut värt med tanke på hur sjuk han skulle kunna bli om vi hade otur och blev smittade. Tog man en till spruta inom ett år så är man dessutom skyddad i 25 år, vilket är riktigt bra då jag tänkt åka utomlands med min pojke flera gånger. förhoppningsvis hinner vi åka och ta sprutan på torsdag, de har öppenmotagning till kl 17.30 så det borde vi nog hinna med. Imorgon kommer sotaren också så det blir bra att få skorstenen rengjord, vore hemskt att slarva med sådant så det hände en olycka. Lika bra att få det gjort, ingen aning om vad det kan kosta, det får vi se, känner att sotningspriser inte riktigt är någonting som jag har någon vidare större koll på. Behöver komma iväg till stan också, behöver köpa sandaler till theo, morsdagpresent, present till linus samt om jag kan hitta en bikini överdel till mig. tänkte vi skulle försöka passa på att åka och fira linus på fredag han fylde ju tre år i måndags, börjar bli stor den lilla killen. Tiden går så fort, speciellt när man tänker på att han bara var 1,5 år när theo föddes och det känns ju som det var igår trots att jag vet att min kille börjar bli stor i en rasande takt. Idag har theo faxtiskt ätit riktigt bra, till lunch en halv portion spaggeti och köttfärsås, frukt samt yougurt, till mellis gröt och frukt. Någon kvällsmat år han dock inte men åandra sidan ville han inte ha någon välling heller så han var nog mätt, skönt att han börjar äta iigen i alla fall, känner att han får äta det han vill bara han äter riktig mat och inte bara välling, som han gjort de senaste dagarna efter hjärnskakningen. Imorgon får det nog bli en tvätt också, känns som det inte spelar någon roll hur ofta man tvättar, tvätten tar ju aldrig slut, kan bara tänka mig hur mycket man får tvätta om man har många barn, skulle nog få ta och flytta ner i tvättstugan tror jag. Så imorgon blir det en hemma dag, ser fram emot att få jobba på torsdag, att det går är tack vara mina underbara föräldrar som som vanligt ställer upp och hjälper mig och mats med theo så fort de har möjlighet. De är bäst

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0