Måndag och snart ledig igen

Har klarat av den första av tre arbetsdagar den här veckan. Skönt med en kort vecka. Varit en bra dag på jobbet idag, har bla bakat rulltårta med en elev och eftersom att baka nästan är en hobby nför mig så passar det mig fint att även få göra det på arbetstid. En glad theo som jag hämtade på dagis idag, fick en bamse kram när jag klev in innan för dörren på dagis.

Tyvär har det varit skit väder hela dagen idag, så nån ute lek blev det inte utan istället fick det bli lego lek inne innan theo fick titta på tv en stund medans jag laga kvällsmat. Pyttepanna fick det bli idag, Theo åt två portioner, kul att se när han har ätit ganksa dåligt de sista dagarna. Vi hann även med en sväng i tvättstuga, tyvär var visst tvättmedlet slut så får sätta på maskinen imorn. Vi vek dock och la in den rena tvätten i garderoberna så det var skönt, känns som man alltid har tvätt att ta hand om på det ena eller andra sättet, behövs det inte tvättas så ska det vikas, strykas och manglas. Det tar aldrig slut.

Theo fick ett skönt bad innan det var dags att gå och lägga sig, han älskar verkligen att bada och speciellt skvätta ner sin gamla mor. Imorgon blir theo 1,5 år, så stor min lilla plutt har blivit redan stora killen.

Mats är i borlänge ikväll och jobbar inför peace and love festivalen, de frågade på jobbet om mats försökte slippa träffa mig eftersom han är borta så mycket, men det var som fredrik sa, han drar ju in cash så vi kan åka på div semestrar Näevars, tror mats saknar oss lika mycket som vi saknar honom när han är iväg, men just nu måste han försöka satsa på företaget så att han kankse kan leva på det i framtiden. Dessutom så är han nog hemma om några timmar så jag får ju sova brevid honom i natt i alla fall och i morn då blir det familjemys.

Näe nu blir det slötime

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0