söndag kväll

Theo ligger och sover efter en tuff kamp ikväll. Det blev inget med febern så vi åkte till Farfar ikväll. Theo busade och lekte så mycket där så han var precis uppspelt när vi väl kom hem vid halvåtta tiden. Ingen jättehit att vara iväg så sent på kvällen när det är dagis tidigt nästa morgon. Det tar ju ett tag att varva ner för de små innan de kan somna. Vi får hoppas han i alal fall är skapligt pigg imorgon bitti när vi ska väcka honom.

Känns som det varit en mycket kort helg men det beror väll på att jag jobbade i fredags och inte var mammmaledig som jag brukar vara på fredagar. Nu blir det en vanlig vecka jobb mån-tors och sen hemma med theo på fredag. Tyvär så drar mats iväg på jobb på onsdag morgon och är inte hemma förens på söndag så vi får roa oss själva jag och the. Vi får väl ta och hänga lite hemma hos mormor och mofar det brukar vi ju göra när vi är ensamna. Theo trivs ju så bra där och hans mormor och morfar är ju de trygaste vuxna i hans värld förutom mamma och pappa. De har ju funnits med till 110 procent sen han föddes och stöttat samt backat upp när vi har behövt hjälp med barnvakt. De har fått passa theo en hel del efter det att jag började jobba innan theo började dagis eftersom ats är egen företagare och ibland inte har nått val utan måste jobba. De är ju de enda vi har som passar theo så vi är overhört tacksama för deras hjälp. Det jag hoppas och tror är att deras relation kommer att bli mycket stark och djup eftersom de spenderar mycket tid med varandra.

Ibland tycker jag så synd om farmor som inte fått möjligheten att ha den här kontaktn med theo eftersom hon har varit ganska dålig från och till fårn det att Theo föddes. MEn vi hoppas att hon blir bättre inom detta år så har dem snart hunnit ikapp. Man märker så väl på theo att han tycker så mycket om sin farmor och samtidigt är det som han förstår att farmor är trött och har ont eftersom han oftast sitter lungt och fint i farmors knä. Det gör han inte hos någon annan.

snart sov dags även för mig jobbet väntar i morgon bitti.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0