Städat

Idag tog Morfar med sig theo ut på en promenad längs kanalen, de var och matade "kvack, kvack" och gick och titta på en loppmarknad. Undertiden passade jag på att göra en riktig storstädning och det kunde behövas kan jag säga. Skönt att få det gjort så man slipper styra med det i veckan. Det är ju ändå så kort tid mellan dagis och läggdags så då vill man ju umgås och gosa med sin pojk och inte städa. Spolade av trädgårdsmöblerna också och det var behövligt, gud va tjockt med pollen det var, så äckligt.

Mina grönsaker i trädgårdslandet verkar växa bra, hoppas det håller i sig, tänk så härligt att dra upp sina egna morötter och knapra på, lätt avsköljda i trädgårdslandet. Precis så mins jag mina sommrar uppe i mormors sommarstuga när jag var liten. Det var så härligt, vi var ute och sprang i trädgården och mormor var inne i stugan och stekte pannkakor på vedspisen, kankse låter idylliskt men det var så det var. Kommer även ihåg dasset i stugan, det var två stora hål och ett litet hål på rad så där kunde halva släkten sitta och bajsa ihop.. Vilken härlig ide´e, ingen risk för toaköer, bara man inte är pryd så.

Idag har borsan och hans lilla familj fått komma hem från BB hoppas att allt funkar bra och att de får sova några timmar inatt. Men det är ju skönt att slippa sjukhuset och få komma hem, där det finns allt man behöver.

Imorgon kommer Mats hem igen ska bli skönt, men han ska få lite skäll också. Han satte inte på diskmaskinen innan han åkte och vi har ju varit hos mormor och morfar några dagar så när jag skulle slå igång den idag så luktade det så illa när jag skulle lägga in tabletten att jag var tvugen att spy. Inte trevligt alls

Näe nu ska jag se på melodofesivalen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0