Trummnisse

Att det kan vara så kul att trumma? theo trummar verkligen på allt som finns, han är duktig på att hålla takten oxå trots att han bara är 1,5 år. Mats säger att han är bättre på att spela trummor än han själv, när de är hos Per i musikaffären och går loss på de stora trummorna.

Hämtade theo vid halv fyra tiden idag, allt hade gått bra på dagis men hade blivit så bekymrad och ojat sig över en syster till en tjej på dagis som hade stukat foten och hade bandage, hade ojat och pekat och pekat på sin fot samt tillslut blåst på tjejens fot så hon inte skulle ha ont nått mer.

Idag har jag haft en bra dag på jobbet, hade planering så jag gjorde klart receptboken som min elev som tar studenten i år ska få när han slutar hos oss. Det kommer bli jätte tomt efter honom, önskar att han hade kunat gå kvar, är en kille som trots jättestora svårigheter ger välldigt mycket tillbaka och kan även umgås socialt i vissa samanhang och när det sker på hans vilkor. Det svåraste bli att säga hejdå på studenten utan att visa att man är ledsen, men det får väll gå på nått sätt.

Ikväll får det bli bakadpotatis med räkröra. Man får ju passa på när skaldjurs allergikern inte är hemma. =o)

Imorgon blir det morfar som får lämna på dagis, Vi får väll hoppas det går bra, är lite orolig för att morfar tar med sig Theo hem igen om han blir ledsen, morfar är ju lite blödig

Kommentarer
Postat av: Micke

Ja jag håller med dig,det har varit tre grabbar under åren som jag jobbat mycket med och nu slutar den siste av dom och det blir tomt och sen kanske det blir mycke som blir förändrat till hösten med annat också och gnistan är inte så stark just nu ,inte för mig iaf.

2009-05-13 @ 23:14:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0